Marka Kimliği

 Marka kimliği, bir şirketin müşterilerine gerçekte ne sunduğu hakkında bir mesaj ileten bir araç olsa da, müşterilerin satın alma kararlarını vermelerine yardımcı olmak ve taahhütlerini sağlamak daha az önemli değildir. Ürün ve hizmetlerinin değerini nihai tüketicilere iletemeyen birçok şirket, geçmişte rakiplerine karşı başarısız olmuştur. Marka kimliğinin çeşitli unsurları aracılığıyla farklı ve tanınabilir bir imaj iletebilmek ve bu mesajı son tüketicilere iletebilmek, alıcıların aşırı bilgi yükü altında olduğu ve dikkatlerini uzun süre bir konu üzerinde tutamadıkları günümüzde daha da önem kazanmaktadır.


İdeal olarak, bir marka kimliği, bir şirketin veya ürünün potansiyel müşterilere hızlı bir sunumunu yapma yeteneğine sahip olmalıdır veya başka bir deyişle, bir şirketin ne sunduğunu, ondan nasıl farklı olduğunu açıklayan asansör konuşmasının bir analogu olarak hizmet etmelidir. pazarda halihazırda neler var ve müşterilerin neden bu ürünü veya hizmeti satın almaya çalışması veya devam etmesi gerektiği. Genel kural, bu mesajı ne kadar net ve kolay anlaşılırsa, müşterilerin algısında olumlu ve arzu edilen bir marka imajı oluşturma konusunda başarı şansının o kadar yüksek olacağıdır.

Bunun tersi, marka kimliğinin ve onun aracılığıyla iletilen mesajların, bir markanın başarısını tanımlamanın her şeyden önce gelmemesidir. Müşterilerinize gerçekten sunduğunuz şeyle aşırı vaatte bulunmak veya tam olarak uyumlu olmamak, onu iletmemekten daha kötü olabilir. kurumsal kimlik ajansı iyi senaryoda, markanın gerçek konumlandırmasından kopuk bir marka kimliği izleyiciler tarafından görmezden gelinir; en kötüsü, güveni sarsar ve itibarı zedeler. Eskilerin dediği gibi, "Davranışların o kadar yüksek sesle konuşuyor ki, ne dediğini duyamıyorum."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kurumsal Kimlik ve Unsurları - Sosyal Medya

Sosyal Medya Ajansı - Kurumsal Kimlik Ajansı

Sosyal Medya ve Kurumsal Kimlik